Bijnabijnabijna - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Stieneke Schelling - WaarBenJij.nu Bijnabijnabijna - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Stieneke Schelling - WaarBenJij.nu

Bijnabijnabijna

Blijf op de hoogte en volg Stieneke

20 September 2012 | Nederland, Rotterdam

Hoi allemaal!

In het derde jaar geneeskunde start je met een minor die 10 weken duurt. Het inschrijven hierdoor begon al in april en ik wilde dolgraag naar het buitenland. Welk land maakte mij niet veel uit, als ik maar mee mocht! Zambia stond stiekem wel op één, maar wilde niet te kieskeurig overkomen.

Na de selectieprocedure was ik afgewezen... wat een domper! Ik heb me een aantal weken ontzettend rot gevoeld, maar daarna toch verheugd op mijn 2e keus: MDL (maag-darm-lever). Desalniettemin heb ik erop aangedrongen toch nog graag mee te willen, mocht er iemand afvallen. Hierdoor kreeg ik een plekje op de reservelijst.

Toen half juli de vakantie begon, was de kans dat er iemand af zou vallen erg minimaal. Ik had het buitenland idee toch maar van me af geschoven en me toegespitst op MDL.

Maar dan krijg je ineens op 30 augustus een berichtje op facebook dat er iemand was afgevallen voor de reis naar Zambia en of ik nog mee wilde. 1 seconde twijfel schoot door me heen, maar na 80-telefoontjes te hebben gepleegd was ik eruit! Dit is mijn kans.

De laatste 3 weken waren erg hectisch doordat er nog veel geregeld moest worden; cadeau's voor de lokale bevolking, OV-vergoeding, vaccinaties, overplaatsing van MDL-minor naar de tropische-minor, backpack??! Gelukkig is het uiteindelijk toch allemaal goed gekomen en heb ik met spoed al m'n vaccinaties nog net op tijd.
Morgenochtend m'n laatste rabiës en dan ben ik er helemaal klaar voor.

We gaan met een enorm leuke groep, had niet beter kunnen wensen! Dit wordt een groot avontuur.

Vanavond met Maryse & Violette borrelen, Rotterdam wat liters wijn armer maken!

  • 20 September 2012 - 21:17

    Bonnie Habing:

    Lieve Stieneke,

    Wat spannend zo'n reis. En wat leuk dat je ons via je blog op de hooge gaat houden.

    Heel veel succes, plezier, genieten enz

    Liefs Bonnie

  • 21 September 2012 - 13:43

    Daniëlle:

    Echt super gaaf Stien! Wordt ongetwijfeld onvergetelijk!
    Wanneer ga je precies weg?
    Heeel veel plezier iig!

    xx

    PS Ben je precies op tijd terug voor het Pieten? :)

  • 21 September 2012 - 23:23

    Ma (Ina):

    Ik weet zeker dat dit een hele mooie ervaring gaat worden. Ik wilde vroeger altijd als verpl.k. Naar de derde wereld, daar is het nooit van gekomen....Geniet er van!! Deze tijd komt niet meer terug.

  • 23 September 2012 - 14:29

    Violette & Kees:

    Hoi Stien!
    Als je dit leest heb je vast al heel veel meegemaakt. Mijn vader heeft natuurlijk in Zambia gewerkt en is erg nieuwsgierig hoe je het vindt!
    Wij wensen je heel veel wijsheid en gezondheid toe.

    Zet 'm op!!!! (en pas op voor de olifanten!!!)


  • 25 September 2012 - 14:29

    Maryse:

    Ik zie nu dit berichtje. Wat een stress even, maar nu ontzettend gaaf!

    Leuk die laatste regel! Wat een gezellig avondje was dat!:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stieneke

Actief sinds 20 Sept. 2012
Verslag gelezen: 527
Totaal aantal bezoekers 10113

Voorgaande reizen:

22 September 2012 - 02 November 2012

Zambia

Landen bezocht: